02 March 2011

Apa nak buat kalau TV anda rosak?

Posted by MamaShiLa at 2:22 PM
Hari ni title ada gempak sikit...Apa nak buat kalau TV anda rosak? Jawapannya beli la yg baru!! Hehe...jgn marah ah...Ye lah aku pon tak tau nak buat apa kalau tv rosak...haruslah hantar baiki kan...tapi kalau TV kat umah ada satu je cam umah aku ni...hantar baiki..sunyi sepi la rumah takde TV...jadi terpaksala beli baru..

Alkisahnya TV rumah kami yg kami beli masa baru kawen dulu...dah rosak...sesuaila ngan umo dia yang nak masuk 6 tahun ni...tetiba je rosak...

Inilah contoh TV kami...TV zaman tuk kaduk yg banyak berjasa...

TV oh TV...dah tak lama lagi dah nak pindah...tunggula nak masuk umah baru, baru nak beli yang baru...tgk2 dia dh merajuk dulu buat hal...yang paling bising mestilah Al-Sultan Engku Adam...kata dia...

"Nak tgk Mr.Bean pon x boleh...asyik rosak je...mama tolongla beli TV baru...boring la Adam.."

Budak 5 tahun dah tahu boring kalau takde TV...apa yg aku nak cite kat sini....kisah si Adam...aku pon cari modal nak kenakan dia balik...aku cakapla..

"Ni banyak sgt tgk kartun...sampai rosak TV tu..."

Tiba-tiba dia jawab...."Tulah..mama tak bagi dia makan nasi...kan dh rosak..tgk Adam ni..hari-hari makan nasi...good boy Adam"

Aku gelak dlm hati.....wakakakakakak....ke situ plak dia...mmg aku slalu provoke pasal makan ni...kalau tak makan boleh sakit...boleh mati...tapi lupa plak aku nak ajar benda tu apply kat benda hidup je...tgk dia dah apply kat TV plak...aiseh...byk lagi yg perlu dipelajari...anak-anak mcm tu la...apa yg dia terima...dia apply semua...hehe...

Itu je aku nak cite sementara teringat nih....

5 comments:

Hanis MY on March 2, 2011 at 3:09 PM said...

ahaha comelnya adam...selamat shopping tv baruuu i likeee...

farah fauzi on March 2, 2011 at 3:13 PM said...

shila..tv th dah faham dah sebab nak naik umah baru so nak kene tukar yang baru...mesti besar punyer Ja beli nnt..takpun pakai projector terus la...hehe

ninieZUERYANNIE on March 2, 2011 at 3:59 PM said...

hohohoo.. comelnyer la adam ni!

irmaputri on March 2, 2011 at 4:37 PM said...

shila...heeheee...try masuk contest dpt tv free..kih kih..dulu aku beli avanza dpt free gift hantar ke rumah -->sharp 32in plasma..ngeh..ngeh...

ashra on March 3, 2011 at 12:51 AM said...

hehe.sama2 bernas jawapan ko dan adam tu =p

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device