06 March 2011

Kedai lampu murah!!

Posted by MamaShiLa at 3:39 PM
Nak cite...
weekend lepas aku n suami pergi KL balik hari!!
Percayalah!
Walaupun dah lari topik aku nk cite kan...tapi nak cite gak..
Kami gerak dari umah (Trg) kol 3 pagi Jumaat..
drive ye..bukan naik kapaterbang!!
Sampai kat kedai lampu tepat kol 10 pagi (campur tolak tidor, makan, solat kat R&R Gambang & Genting Sempah)...sedang elok kedai tu br bukak...lepas tu kami gerak balik kol 6 ptg..sampai umah tepat kol 11.30 malam....balik-balik Adam cakap..."Eh, mama dan papa dah balik dr work" 
kekeke...nnt dh siap highway rasanya lagi cepatla nak ke KL...oh highway cepatla siap...!!

Khas buat kawanku Irma..yang tgh bt umah dan kawan2 yg sudi baca blog ku..buat panduan kalau-kalau bila-bila nak cari kedai lampu murah...

Aku tau pasal kedai ni pon melalui carian di forum-forum jugak..lepas tu bila pg survey sendiri..mmg sah kedai ni paling murah abad ini..

Kedai yang aku maksudkan...
Kalau korang nak pegi..masukkan alamat ni kt dlm gps..gerenti jumpa..


Houses lightings
 No. 33-35, Jalan BPU 6, Bandar Puchong Utama, Puchong


Kalau korang org jauh mcm aku ni..better korang amati betul2 bila kedai ni bukak..sbb kami pernah dtg hr isnin...hampehs kedai tu tutup..salah kami gak sbb bt memandai buat andaian sendiri..ingatkan kedai tu tutup hr ahad...hehe...

 Berbalik cite pasal kedai ni...kami dh survey banyak kedai kat Puchong ni...n rasanya pada amatan kamilah kedai ni menawarkan harga paling murah...esp kalau downlight..downlight kalau satu rumah mau pakai 60-80 biji kan..kat kedai ni dia bagi harga borong...kalau compare ngan harga kat bandaraya kami duduk skang...harga downlight design yg sama sebijik sejiban...kat kampung halamanku ni mahal 3 kali ganda regenya..maksudnya kalau kami beli kat bandaraya ni 1 biji..kami leh dpt 3 biji kat kedai ni...murahkan! Sbb tu lah kami sanggup berulang dari KT-KL berulang-ulang kali sbb kalau kautim harga minyak, tdo hotel ngan harga lampu2 kat kedai ni..kami dpt save lagi duit drpd beli kat kampung halaman bandaraya ku ni...


Kalau candelier..kat kedai ni design dia biase2 je lah..n harganya agak murah..kalau nak cari candelier yang ekslusif..korang leh cari kat ALFO...harganya secantik rupenye..hehe...kat umah kami xde candelier mahal-mahal..


Buat Irma..ni la hasilnya setelah aku curi-curi amik gambar guna hp canggih aku ni..nak wat kuar kamera gabak tu malulah plak n plus takut kena marah..
Lampu ala sisik ikan...rege dia nampak kan kat situ..


Alamak..dlm gambo ni nampak kureng la..agaknya position aku yg kemetot ni menyebabkan lampu ni x menyerlah dlm gambo...tapi cantik  gak yg ni..nyalaan ada 2..satu led biru..n satu kuning...kalau nak on kan biru je pon boleh..semua sekali pon boleh..hrp korang paham penjelasan aku ni..


Yang ni kalau x silap aku harganya cuma RM470..

  Yang ni pon lawa tapi maafla kualiti amat dikesali..


Lampu yg sama tapi leh buat lampu biru n kuning...mcm yg kucakap sblm ni..


Kat sini..kami beli downlight, kipas dan suis..semuanya harga murah..korang jgn pg H...D...yang aku pernah tulis dlm entry sblm ni...harga suis kat sana mak aih...4 kali ganda dr kedai ni....mahal mahal mahal...Untuk membeli brg2 tadi utk satu umah...4 kali trip kami dtg dgn kereta...kalau guna kereta besar maybe 2 kali dh lengkap...


Lepas tu kami pergi satu lg kedai lampu Ten-Gro
Alamatnya..
27G, Jalan Bandar 12, Pusat Bandar Puchong
47100 Selangor
Kedai ni senang je..kedai deret2 tepi Tesco Puchong..reason aku pg kedai ni sbb tahun lepas aku ada pg HomeDec..masa tu beli boucher...so lepas beli boucher tu..bila dtg kedai setiap pembelian akan diskaun 20%..memang menguntungkan..n kedai ni xdela mahal sgt rege dia n design dia pon cantik..  



Lepas tu kami ke LAMEX kat Pyramid..Lamex ni kedai jual wallcovering..pon kami beli voucher masa kat HomeDec..lepas beli, bila2 boleh dtg kedai dia n beli dgn harga diskaun...kalau normal harga dia utk satu roll RM150 (40 square feet)..kalau dgn voucher tu kami dpt harga cuma RM114 per roll...jimat kan..jadi kalau ada HomeDec lagi sila-silalah log voucher2 yg dorang jual...sgt jimat n menguntungkan..


Lepas tu pg Houz Depot KL buat kesekian kalinya...


Oh ye..gambar aku x amik dah..sbb lepas tu mcm dh lupa...kepala duk pikir benda lain..masa on the way balik umah br tingat aku lupe amik gambo...


Itu ajelah yg aku nak share buat kali ni...progress umah kami agak slow..dulu aku pernah cakap bulan 4 jangka siap..tapi mcm slow je..maybe extend 2 bulan lagi...doa doakan ye biar semuanya siap sblm aku beranaks!!!!



14 comments:

LadyBird on March 6, 2011 at 4:50 PM said...

cepatnyer..
x penat ke?

farah fauzi on March 7, 2011 at 8:51 AM said...

raser mmg murah la lampu kat situ..kene gi nih nnt..

ashra on March 7, 2011 at 2:10 PM said...

lawakan..murah lak tu.mmg berangan sgt nak pasang lampu lawa2 kalu umah sendiri nanti.hehe

irmaputri on March 7, 2011 at 4:54 PM said...

wallah...we love u.tochee tochee..hebat tul reporter..nih...tokey kedai patut bagi discount kat ko wei...mcm sekarang gak nak gi sana...cam best je entry pasal lighting nih...
wei harga wallpaper tu dpt best laaa...sgt berbaloi tu... pasang sendiri ek?

MamaShiLa on March 8, 2011 at 6:49 AM said...

irma...bercita2 utk memasang sendiri..kita tgk apa yg jadik..hahahhaa

Iryani Noor on March 8, 2011 at 8:55 AM said...

shila, aku suggest jgn beli lampu yg leh tuko biru kuning tu.... sbb kt umah parents aku pakai yg jenis tu.. kitorg baru je pakai 2bln.. kengkadang lampu tu hair wire sket, pakai sepasang(kt living room)... kengkadang die keluar kaler sama... kdg2 sebelah biru sebelah kuning.. pening kepala bile tgk tv... la nie die asyik keluar warna biru jer.. hampehh betul...

MamaShiLa on March 8, 2011 at 10:14 AM said...

Yani..thanx for the info..tp kami dh terbeli satu...erm....nnt aku bgtau laki aku...seb baik ko cakap awal2...

irmaputri on March 8, 2011 at 11:03 AM said...

bagus jugak ...ko buat entry2 yg membina camni...dh mcm forum plak...

Anonymous said...

thanks for the info...lol

Maysara Yusof a.k.a Kak Bey-Bi on July 16, 2012 at 6:30 AM said...

Slm. Tumpang tanya, downlight plg murah berapa harga ya?

Maysara Yusof a.k.a Kak Bey-Bi on July 16, 2012 at 6:30 AM said...

Slm. Tumpang tanya, downlight plg murah berapa harga ya?

mummy kimmy.com on July 24, 2012 at 3:25 PM said...

nice blog ;)

Anonymous said...

Salam..boleh tau tak harga downlight yang puan beli? LED ker? Berminat ngan downlight macam tu? Tapi area saya harganya RM80.. Klau kedai tu harganya berbaloi sesangat..mau juga terjah ke sana...thanks a lot...

Anonymous said...

salam sis...kat situ ade jual suis yang saiz besar dr biase x?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device