07 March 2011

Hari serba tak jadi

Posted by MamaShiLa at 7:31 PM
Oh apakah sebenarnya hikmah atau petunjuk..
Hari ni 7 Mac 2011
Hari serba tak kena...

Semuanya bermula saat  nak pergi kerja..waktu tu suamiku dh keluar menyetelkan hal-hal rumah..
Elok je aku nk pg kerja cari-cari kunci kereta tak ada...
Aiseh..rupe-rupenye Yang Berbahagia Encik Suami selamat membawa bersamanya kunci kereta kiutku dlm poketnya...
Nasib aku baik...kunci spare ada...

Sampai di pejabat bekerja spt biasa..
Aku ada kelas ptg tadi..sblm kelas aku tercari-cari nota ppt aku n attendance sheet student..hilang..
Rupa-rupanya tertinggal dlm kereta Yang Berhormat Encik Suami pulak...
Takpelah..aku berlenggang kangkung je ke kelas...ppt softcopy dlm pendrive dh ada..so aku tgk dr situ jelah...

Tetiba waktu aku nak sampai ke kelas..baru aku perasan pendrive aku tertinggal kat ofis...
Aku patah balik...
Alih-alih...kunci ofis plak takde dlm handbag...maknanya..maknanya..
Aku terkunci dr luar!!!
Kunci opis kt dlm bilik!!!
Bergegas aku berlari-lari kucing pergi cari technician mintak kunci duplicate...
Org yg pegang master key tu plak takde....
Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Berlari plak aku ke kelas...terpaksa dibatalkan dgn berat hati..kalau berlari-lari anak dari bukit Safa dan Marwah dpt jugak pahala...
Ini aku dapat peluh je!!!

Apalah yang tak kena ni..
Ku balik umah...
Pintu bilik aku lak takleh bukak sbb kunci bilikku attach sekali ngan kunci kereta..

 Grrrr..
Tema hidupku hari ni..
KUNCI!!!!

Tetiba tak sedap hati...Istighfar banyak-banyak..
nasib baik hubby ada lagi..lagi 2 hari dia nak ke laut..
Kalau dia x ada..mesti aku dh meraung!!

5 comments:

Iryani Noor on March 8, 2011 at 9:01 AM said...

heheh sabar ekk mummy....

farah fauzi on March 8, 2011 at 9:28 AM said...

selalunyer orang tgh mengandung mmg berisiko pelupa sikit..x per..ader hikmahnye...

irmafittaputri on March 8, 2011 at 11:22 AM said...

siannye..ibu ngandung...kesimpulannye...duplicate kunci byk2..pastu jgn asing2 kan...selalu terkena...

ashra on March 8, 2011 at 2:20 PM said...

hehe.klakor la ko shila.
takpe2..ni kes ibu ngandung pelupa la ni

Anonymous said...

patot la pn.shila batal kelas. logik2. haha. nak gelak pun ade. cian plak kene jln byk2....sabar ek.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device