17 September 2010

Pabila anak-anakku berHari Raya

Posted by MamaShiLa at 6:03 PM


Hari Raya datang lagi...kalau sebut hari raya..apa yang best ialah...fooooooood! i LuV it....Tapi bagi anak-anakku...Engku Adam dan Iman lain pula ceritanya...Bagi Adam hari raya maksudnya hari hari kena pakai baju melayu...kikiki...Iman pulak belum faham apa itu hari raya..tapi kalau suruh salam dia salam je...

Tahun ni..tidak seperti tahun lepas...encik suami beraya bersama kami...syukur! Dengan kata sepakat pada pagi raya kami balik ke kampung suamiku dulu...Cabang 3...then lepas Jumaat barulah ke sebelah familiku...Kuala Ibai...Mehla layan karenah anak-anakku beraya...
Tadaaaa...Engku Adam yang dipaksa bangun pagi...inilah gayanya...seb baik adiknya Iman dah biasa bangun pagi...jadi Iman mmg takde masalah...
Sebelum berangkat ke rumah tok ma...papa mulakan dulu sesi "i am sorry" kat rumah sewa kitorg ni...
Better dari awal-awal bangun tadi...mood Adam dh ok bila mama nak bagi duit raya...
Dah selesai sesi beraya di rumah...kami terus gerak ke rumah tok ma merangkap smayang sunat hari raya di Cabang 3...
Pose pertama di rumah tok ma...tgk la Adam dgn senapang nye...bila disuruh amik gambar...mama & papa je ready...Iman still in adaption mood...hihi...
Sape tak kasi saya duit raya...saya tembak dia!
Sesi Adam bersalaman bersama tok ma dan abah ki
Turn Iman plak...still nampak takut-takut...takut org amik dia...hihi..
Turn mama lak bersama tok ma...
Adam dan Iman mmg x suka bergambar...tgk muka Adam kena paksa...Iman plak mmg x layan...sibuk ngan sahamnya...hihi
 Ni kat umah tok nyang dorang...sibuk misi mencari toysssss...yang pasti...sampin maintain..
Seb baik mood dorang ok sepanjang beraya.....
Yeyeah..mama pon dapat singgit!
Alahai anak mama sayang...terima kasih sbb behave sgt2...
Raya ke-2 Iman plak demam sbb sakan beraya masa 1st day...cian Iman...sebelah siang kami bawak juga dia berjalan2..seb baik Iman x merengek sgt...sebelah malam ada BBQ kami x bawak Iman...nak bg dia rehat kat umah...
Rutin Adam...ke mana-mana kami beraya...pasti mencari toyssss...
Seb baik demam Iman x larat...Iman dh leh beraya balik raya hari ke-3..Alhamdulillah..tgk mamanya sudah menampakkan peningkatan ketembaman pada pipinya...adoyai..
Gambar ni kat umah member suamiku..kami pi tgk rumah baru dia...sofa tu panas lagi baru beli...si Adam dh landing baik punye...Iman dpt kawan baru....suka sgt bila kawan bagi cookies...
Itulah serba sedikit gelagat anak-anakku berhari-raya...
Gambar side familiku x sempat nak upload lg..byk yg x sempat amik tahun ni sbb ramai yg dh balik umah in laws masing-masing...

Akhir kata...
Selamat Hari Raya buat semua yang mengenali kami..
Maaf kan andai ada ter"kesot" hati selama kita berkawan...
Ikhlas dari kami sekeluarga,
Engku Ahmad Rizani Engku Umar
Nazaitulshila Rasit
Engku Adam
Engku Iman


2 comments:

Iryani Noor on September 17, 2010 at 8:26 PM said...

wahhh adam.. pagi raya dh pegang senapang.. takut aunty.. hehehe..
nway sonok tgk keletah anak2 shila..
sofia 4th day raya pon dh start selesema.. penat beraya kot.. =p

selamat hari raya buat shila sekeluarga..

ShiLa on September 17, 2010 at 10:59 PM said...

selamat hari raya buat yani jugak...nnt sofea besar sikit mesti bawak doll pulak ke hulu ke hilir...senapang tu xle tertinggal kalau dak..perang lah dlm kereta suh patah balik pg amik...cian sofea flu...kena bagi sofea cukup rehat tu..iman x makan ubat pon waktu dia demam...bagi cukup tdo n rehat...lepastu ok dah sampai skrg..alhamdulillah

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device