13 October 2010

14 hari menikmati cinta Oktober

Posted by MamaShiLa at 10:00 PM
Hari ini papa telah pergi meninggalkan kita..
14 hari yg berlalu sangat indah kami nikmati sepuasnya...dah 5 tahun kehidupan ni kami lalui tapi setiap kali itu jugalah bila papa pergi kerja..perasaan sedih tetap sama...dan bila papa balik cuti...perasaan "tidak berpijak di bumi yg nyata" pon sama...kami enjoy diberikan masa menikmati kasih sayang papa selama 2 minggu di bulan oktober 2010 ini...

Kami bawa Adam dan Iman ke Pulau Warisan...pulau ni baru je siap...locationnya kat blkg pasar payang...tgk pada gayanya mcm nak buat ala-ala Danga Bay...Pulau ni man made island..n baru sgt siap dan blom siap sepenuhnya lagi...tp dh open to public...tgk dorang ni..keluar kereta je terus lari-lari...jauh plak tu...seb baik xde kereta...nampak sgt 2 minggu papa takde...dorang terperuk dlm rumah dan x bebas...bila papa balik baru leh tgk dunia...

 Iman sangat happy amik batu2 kecik n fling2...kat blkg tu jambatan yg menghubungkan Pulau Warisan dan mainland....ala-ala mcm brigde kat Putrajaya gitu...hehe..

 Edisi cap ibu dan anak-anak...

 Susahnya nak amik gambar kami berempat...mesti ade je yg x ready...lam gambar ni..papa senyum ke laut....hahaha...

 Papa bawa juga kami ke pantai...kalau dh duduk kat Trg mmg x sah ke pantai...waktu ni kami ke Pantai Tok Jembal...bak kata Adam pantai kat ofis mama...ha inilah dia..pose kat atas ni pose sombong dorang...suh tgk kamera tak nak pulak...konon2 maskulin la tu..ngeh ngeh..

 Adam dari rumah lg bawak botol mineral kosong ni...dia guna buluh kecil yg dijumpanya n masukkan pasir2 tu sikit demi sikit...nak tanam flower katanya...

 Ha...inilah dia...hasil ciptaan Adam... :p

 Dah selesai tanam bunga...papa ajak celup2 kaki kat air...Adam dan Iman dua2 penakut ombak...kena pujuk2 dulu...basah2 kan kaki dulu br lah dorang x fobia sgt...setiap kali ke pantai mesti mcm tu...

Heart this momento~

 Luv 1 Luv 2 Luv 3

 ~Keluarga kecil kami~

 Time ni plak papa bawa kitorg pg Sua Rasa...event ni bt kat Pulau Warisan...mak aihhh...ramainya rakyat Terengganu ke sana...kami pg sekejap je..x sempat nak snap byk gambar sbb ke"hotttttesan"....

[kualiti gambar selepas ni mmg x cun sbb pakai camera phone yg canggih abad ini..hehe]
 Lepas pg Sua Rasa...papa lapor..kami pon join pengisian tangki perut ngan papa...hihi..tgk tu...expression spt mau makan org je....

Adam order milo dinosour....tak tahu apa kena mengena ngan dinosour tapi kalau waktu belajar kat UTM dulu..dorang panggil milo tabur....milo ais ditaburnya serbuk milo kat atas...

 
Keterujaan seorang Adam menikmati milonya....heaven!

Iman?
Tu dia...ke sana ke mari..sama je cam waiter n waitress kat kedai ni...hihi...

 Walaupun begitu...makan tetap makan...sukar ditolak...

 Tak habis lagi tawaf restoran....suap 3 mulut...round 3 kali...dtg balik ngap lagi...pergi lagi...itulah budak kecik bernama Iman....

Sesungguhnya kami happy bila papa balik...papa bawak gi jalan2..makan2...besh besh besh...i luv it!
Daaaa...

4 comments:

Iryani Noor on October 14, 2010 at 9:42 AM said...

sgt2 paham dgn apa yg shila lalui.. rasa sunyi sgt bile en suami xder.. bnyk kn bersabar k... kena pelbagaikn activiti utk kurangkan rasa sunyi tu.. menjahit manik perhaps?? =p

leh habis ke adam minum milo dinasor tu?? aisehh windu plak milo utm dulu =p..

abes la kucing tu iman kerja kan.. hehehe...

sker tgk gambar buih2 laut tu.. aaaaa.. aii need a gateway.. pronto..

MamaShiLa on October 14, 2010 at 11:13 AM said...

Ye yani...kalau rindu tgk gambar2 ni buat sedap hati sikit...jahit manik kena tunggu dorang tdo dulu...hihi...kadang2 tgu dorang tdo..maknye tdo sekali...

Adam makan milo kat atas je..air ditinggalkannye...yg perabihnye papa dia la...

yani...best gateway ialah laut la kan...tenang je rasa....ha bila lagi...sofea dh besar sikit tu...leh la ajak dia jejalan tgk laut plak...hehe...

ashra on October 14, 2010 at 4:07 PM said...

wahhh...hepi tgk korang.wpun menjadi rutin ada tiada,tapi..kebahagiaan tu tak dapat jual belikan.anak2 la pengikat kasih suami isteri ni..

haha..sedapnye adam dgn milo dinosornya..kalu kat umah,mintah ratah tak milonya?hehe..

MamaShiLa on October 14, 2010 at 6:21 PM said...

setuju sama kamu ashra..!

kat rumah Adam tak pernah mintak ratah...sbb kami cakap milo dinosour tu kat kedai tu je ada..adam x le makan milo byk2...nnt connnnstipate.....hihi

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device