14 October 2011

Kitchen Cabinet

Posted by MamaShiLa at 2:20 PM
Entry ini sekadar perkongsian idea dengan kawan-kawan yang sedang mendeco rumah masing-masing sebab at this stage ramai kengkawan yang sedang buat rumah atau sedang dekorasi rumah especially Irma dengan ucapan....Selamat masuk umah baru....!! yeay..aku hanya dpt tgk gambar je la...perginye jauh...kalau aku sampai JB suatu hari nnt aku pasti singgah tau!! Kalau rasa agak x suka entry aku ni sila main jauh-jauh..hehe...aku takde niat nak menunjuk2 tapi kalau korang rasa camtu aku doakan KC korang lagi gah dari aku punye tau...

Sedikit info berkenaan KC umah kami...

Konsep: Moden (Merah cili + putih + frosted)
Material kabinet: High Gloss Akrilik
Material table top: Solid Surface

Segala idea KC ni aku dan suami berangan sendiri berdasarkan floor plan dapur kami. Aku sangat berkeinginan sebuah island di ruang dapur tapi disebabkan ruang terhad apa yang boleh dibuat hanya peninsular. Jadi KC kami berbentuk C with peninsular attached.  

Sila klik gambar untuk paparan lebih besar...
Kabinet baru.. walau apapon...fridge masih Legend!!! haha...


Abaikan benda-benda yang mencacatkan pemandangan..hehe
Ini tempat faveret aku masa baking...sambil baking sambil makan-makan...biasanya hubby aku yang duk jadi penunggu sepi kat sini sambil borak-borak dan sebagai tukang rasa!!!
Reflection untuk ilusi pembesaran ruang
Sekali lagi abaikan segala kecacatan gambar ni...ini tap idaman..masa duk UTM dulu selalu pergi Arena JJ nampak tap ni dan verangan dapur aku nnt aku nak tap camni. Dah dapat tap ni...secara psikologinya sekarang aku lebih suka mencuci pinggan!!
Tall unit
Apa yek namanya ni...aku panggil tempat letak minyak dan sos...location bawah stove senang utk dicapai bila memasak
Pull out basket...all time faveret juga ni...tapi kenala pastikan semua bahan ada..baru passionate nak masak!!
Pull out basket untuk pinggan mangkuk hayun
Kebanyakan idea dapur ni aku adapt daripada Majalah Impiana Dapur..majalah ni tak keluar hari-hari tau tapi setiap 3 bulan..



Last but nor least..
Ini memang aku nak menunjuk!!
Stok EBM aku...tak banyak pon tapi aku syukur dengan apa yang ada... :)

Sekian. Anak-anak sudah memanggil. Wallahualam

12 comments:

ashra on October 14, 2011 at 2:43 PM said...

cantik!
hehe.merah tu buat semangat lagi menyala nak masak,baking bagai kan..perut pun sentiasa lapa =p

Iryani Noor on October 14, 2011 at 2:47 PM said...

ngegegeg cantik sgt..
suke sgt dgn kaler die...
best bile duduk umah sndri.. dpt mendeco2..
bile la nk ade peluang mcm tu..

Pst: wahh bnyk stock susu shila.. alhamduillah rezeki ziyad

irmaputri on October 14, 2011 at 4:26 PM said...
This comment has been removed by the author.
irmaputri on October 14, 2011 at 4:40 PM said...

wah merah i loikeee...wakil UMNO nih...heheheeee..agak2 kalau ko kempen kt dapur leh menang besar..tp baek ko buat party tupperware...hohoho..chantek...dapur aku cenonet je..xdpt pecah sebb tgh alam ade tiang...amik pic tgh baking laaa dikeliling anak2 br meriah...skrg dh jadi CHEF @ home laa kan..semua accessory KC ko aku suke...verangan saje la...tap : sink faucet tu je dh 8rat..ngeee..pull out basket tu semua...ayo...aku rasa harga total KC ko ade dekt2 rege rumah kos rendah..betul tak??.heee xyah ckp aku dh tau..huhu sbb aku dh pi survey...dh de experience..nmpk gaya msk umah xbuat KC...tgu duit jatuh dr langit leee..kt dapur la..plg tgi peruntukkan kan...huhu pd kengkawan nk msk umah...kena kira bajet betul2...mcm aku calculator rosak kut!!!

psst:
nnti dtg JB ..meh la singgh..aku yg segan..

yanie:peluang tu akn dtg...turn kami plak dok klik blog hang dok refresh....tgk latest hapdet..hehehehe

W.R.W.A on October 14, 2011 at 4:55 PM said...

definitely everybody's dream kitchen.....hehhehe...

Joash de Cabin on October 20, 2011 at 2:55 PM said...

Ready to Assemble Cabinets Los Angeles is famous for its light-weight shade of color, one of the lightest of all lumber species. As a effect, most population use Maple with a natural stain or a very light-weight stain

Farrah said...

huhu cik...bape yek anggaran habis tuk kabinet camni? cun tuuu...

Amak on March 20, 2012 at 3:52 PM said...

bestnya kitchen kabinet rumah awak. :)

Fizah on May 22, 2013 at 11:04 AM said...

jom share idea kat sini

http://susunatursioca.blogspot.com/2013/04/sticky-post-giveaway-istimewa-mei-jom.html

nurul huda on August 2, 2013 at 10:14 AM said...

berapa kos KC ni ek... leh emel x kt syafizan@yahoo.com atau nurulhuda.nms@yahoo.com.
mekasih ye

nurul huda on August 2, 2013 at 10:29 AM said...

eh 1 lagi... buat KC kt mana ek?

Cho co on February 22, 2020 at 5:54 AM said...

Repairing appliances isn't something we all consider especially if the appliances aren't all that expensive. Top Rated Oven Repair in Riverside

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device