11 November 2011

Daging Bakar

Posted by MamaShiLa at 10:50 PM
Agak kebuntuan nak masak daging....singgang, sup, masak merah, kicap dan goreng pon sudah..kali ni nak torai daging panggang/bakar...biaselah aku...bila barang2 takde atau tak mencukupi kat dapur..tetiba mood nak menerai resepi pon datang...maka jadilah daging bakor cincai..cincai sebab pakai apa yang ado saje....

Bahan-bahannya..jeng jeng jeng...haruslah marinate dulu daging tu kan..aku marinate 6 jam..terpulangla nak marinate brp lama pon...aku letak sos bbq, madu (takde dlm ini gambar), garam kunyit (harus letak!) pastu sprinkled black pepper & meat tenderizer (nak bagi daging lembut)
Sesudah marinate...masuk dalam bekas yang sesuai utk dibakar...aku bakar dalam 40 minit je..masa pembakaran ni pun aku suka hati jugak nak letak brp lama..tapi selalu kena tengokla...kang ade yang betul2 terbakor!
Huhuhu...succulent!!! walaupon kentang tu terovercooked...hentam sajelah...Brrrpp...kenyang...Alhamdulillah 
 

1 comments:

ashra on November 12, 2011 at 7:12 AM said...

wahh.siap hias cam masterchef ni..
seleranya... =)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device