26 April 2011

Jahit nama guna felt

Posted by MamaShiLa at 12:31 PM
My very first felting trial
U may follow but ignore any flaws..hehe
Saya budak baru belajar..

1. Print alphabet mengikut font yg disukai dan potong ikut bentuk guna gunting paling tajam dalam dunia! 
:)

2. Tekapkan kertas yang dh dipotong tadi atas kain felt dan gunting ikut bentuknya

3. Lapikkan huruf tadi atas kain felt yang berbeza warna (utk nampak lebih cantik) dan penitikan. Dalam kes ni...i guna kaler krim as background felt.

 4. Jahit guna benang yang contrast warna. Sebenarnya kalau jahit tangan lagi cantik. Tapi ku malas..so jahit pakai mesin je la..

5. Rupanya bila dh siap jahit. Blom siap lg tau..folo step seterusnya

6. Gunting kain felt warna krim ikut bentuk mcm lam gambar ni

7. Penitikan nama tadi kat atas kain (dalam kes ni...ku buat sarung bantal utk Iman, so jahit nama ni kat atas sarung bantal tu)

8. Jahit guna benang kontra warna

9. Tadaaa...dah siap


8 comments:

irmafittaputri on April 26, 2011 at 12:54 PM said...

ok..mama shila...order 1 ...ehehee --->imani

farah fauzi on April 26, 2011 at 1:10 PM said...

wow...mmg kreatif saim aku nih

ashra on April 26, 2011 at 1:45 PM said...

shila,mana nak dapatkan kain felt ni eh..
thanks bagi tutorial..leh aku try..

irmafittaputri on April 26, 2011 at 1:47 PM said...

ashra..hehheee..wlwpon aku xtahu mnjahit..tapi aku tau nk dptkan kt mana...ko gi daisho...berlambak..geramm...aku byk beli tuk crafting scrapbook...comel2 colornye

e r n [ ] k u b i k e l on April 26, 2011 at 1:50 PM said...

wow... dh ade skill br la... i love patch-sewing! napok kiut je... hhehehhe.... tahniah sbb brjaye menjahit dgn jayanye!

Iryani Noor on April 26, 2011 at 2:34 PM said...

cantik.....
sgt kreatif...

honey azrin on April 27, 2011 at 4:26 PM said...

puan shila..kain felt tu nk dpt ktne ye..olin nk try jgk..hheheheh..puan shila sgt kreatif..suke3..hehehe

yana aina on March 18, 2013 at 4:50 PM said...

yana guna mesin senget jerk .. heheh jahit guna tgn lg senang kot :)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Mama Shila Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device